Техніка безпеки при роботі з автомобільним акумулятором
Виробники не приховують, що кислотне джерело живлення є пристроєм підвищеної небезпеки при певних умовах експлуатації. Але, найбільшу небезпеку, на думку фахівців компанії АвтоЕвроТрейд, батареї складають під час технічного обслуговування. Саме в ці моменти і відбуваються дуже неприємні ситуації. Дотримання простої техніки безпеки дозволить уникнути будь-яких неприємностей, і зробити акумулятор абсолютно безпечним.
Основні моменти ризику
Зовні, батарея не викликає особливого страху у необізнаної людини. Пластиковий корпус і дві клеми можуть бути небезпечні в таких ситуаціях:
- під час роботи батарея виділяє в атмосферу токсичний і одночасно вибухонебезпечний газ;
- сірчана кислота, яка входить до складу електроліту, може заподіяти серйозні хімічні опіки на шкірі людини;
- при певних моментах, особливо коли відбувається штучна зарядка, корпус може вибухнути.
Важливо: небезпека вибуху наймінімальніша і рідкісна в практиці. Для того щоб цього не сталося, необхідно використовувати якісний імпульсний зарядний пристрій. Проводити процедуру виключно в провітрюваному приміщенні. Стежити уважно, щоб на клеми надходив струм силою не вище 10% від номінальної ємності.
Інтенсивне виділення гримучого газу може бути тільки в одному випадку, коли пластини покриті товстим шаром сульфатів. Тоді, при спробі їх розчинити в перші кілька годин, з вентиляційних отворів АКБ буде виходити досить велика кількість вибухонебезпечних газів. Тільки якісна вентиляція і відсутність відкритих вогнищ полум'я (у тому числі і іскор) вбережуть вас від вибуху.
Основний захист під час роботи
Не варто нехтувати звичайним захистом під час обслуговування акумулятора. Щільний одяг з натуральних матеріалів, краще виключити синтетику, навіть якщо вона товста. Одна крапля електроліту практично миттєво розплавить поліестер. Гумові рукавички, краще з якісної гуми, здатної витримати кислотну середу. Крім цього, рукавички дозволять набагато міцніше тримати корпус і інструменти, щоб вони не вислизали з рук. І прозорі пластикові захисні окуляри. Вбережуть очі від випадкової краплі кислоти.
Цього цілком достатньо, щоб навіть у разі непередбаченої ситуації, у вас було достатньо часу зреагувати і позбутися одягу на який потрапив електроліт.
Важливо: на одязі не повинно бути ніяких металевих заклепок або блискавок. Також, фахівці АЕТ рекомендують на час проведення робіт зняти всі металеві прикраси, як на руці, так і на шиї.
Особливості відключення і підключення клем
Перед процедурою обов'язково переконайтеся, що ключ запалювання і додаткові електричні споживачі повністю відключені від роботи. Дочекайтеся, поки двигун повністю охолоне, і під капотом не буде шкідливих парів бензину або дизельного палива. І тільки тоді можна спочатку відключити мінусову клему, а потім плюсову.
Під час зняття, проскочить електричний розряд. Це нормально, і не варто його боятися, якщо у вас на руках надіті захисні рукавички. Підключення проводити в зворотному порядку. Тільки, попередньо переконайтеся на 100%, що ви не переплутати позитивну клему з плюсовим проводом. Краще перестрахуватися, і кілька разів перевірити, ніж допустити фатальну помилку. Наслідки переполюсовкі досить неприємні, а в деяких випадках призводять дійсно до трагічних наслідків з серйозними травмами.
Коментари
Будьте першим, хто залишить тут коментар!