Будова акумулятора. Основні фактори, впливаючі на якість акумулятора
Акумуляторна батарея важлива деталь під капотом будь-якого автомобіля. Але, далеко не всі власники транспорту знають, що ховається під пластиковою оболонкою. Адже анатомія акумулятора може пролити світло на його основні принципи роботи, і дозволить розуміти, як краще захистити його від негативного впливу зовнішніх факторів. Технічний фахівець компанії АвтоЕвроТрейд має справу з акумуляторною продукцією самого різного типу. І як ніхто, зможе розповісти про класичну будову АКБ.
Класична будова акумуляторної батареї
Для початку не будемо ускладнювати розуміння матеріалу сучасними напрацюваннями в цій сфері. Найпростіший свинцево-кислотний акумулятор складається з пластикового корпусу, розділеного на окремі, герметичні відсіки. Грубо кажучи, це окремі, невеликі батареї, кожна з яких може видавати 2.1 вольта. Сполучені послідовно, вони дають необхідні 12,6 вольт, щоб електричний стартер міг розкрутити колінчастий вал мотора для його запуску.
У кожній банці знаходяться як мінусові, так і плюсові пластини. Щоб уникнути їх зіткнення, між ними знаходиться ізоляційний матеріал. В якості ізоляції зазвичай використовується поліетилен або скловолокно. Електроди в спайках поміщаються в банки і заливаються електролітом. Це сірчана кислота, розведена до необхідної пропорції дистильованою водою, дає можливість для хімічної реакції з накопичення і віддачі електричного струму.
Важливо: щоб кислота не розплесклась, корпус закривають герметичною кришкою. Акумулятор повинен працювати в циклічному режимі. Постійно віддавати і отримувати заряд. Тільки в постійному навантаженні він зможе нормально відпрацювати визначений термін. Простий, і неконтрольований забір електрики призводять до негативних наслідків.
Сучасні технології в АКБ
З моменту випуску першої акумуляторної батареї пройшло більше ста років. І за цей час промисловість значно просунувся в цьому напрямку. Принцип роботи залишився колишнім, але сама технологія виробництва мінялася вже кілька разів. Сучасні джерела живлення практично перестали втрачати воду з електроліту. Це дозволило робити їх в необслуговуваних корпусах. Застосування сучасного полімеру поліпропілену, дозволило зробити стінки максимально тонкими, але при цьому не на шкоду надійності і якості.
Свинцеві пластини вже давно не виготовляють з чистого м'якого металу. У нього як мінімум додають кальцій. Цей мінерал дозволив робити свинцеві решітки тонше, але при цьому міцніше і стійкими до повсякденної вібрації. Холодний метод перфорації гарантує, що метал не буде піддаватися перегріву. Перегрів робить його губчастим, в нього легко проникає кислота і руйнує зсередини.
Активна маса наноситься в осередку тільки після попередньої намазки спеціальною речовиною. Під час висихання в камерах дозрівання, речовина цементує активну масу, роблячи її міцною, надійною не схильний до тріщин. Сучасні джерела живлення абсолютно не бояться вібрації, і можуть роками працювати без поломок під капотом в сусідстві з бензиновим або дизельним двигуном.
Якість і тривала експлуатація
Якісна батарея не обов'язково повинна коштувати дорого. Головне, це суворе дотримання технології виробництва. Для прикладу, турецька продукція в усьому світі вважається еталоном відповідності ціни та якості. Тож не дивно, що турки справили в 2018 році майже 4 мільйона одиниць АКБ. Приблизно половина відразу вирушила на складальні конвеєри автомобільних заводів.
Важливо: якщо в складі свинцевих пластин є срібло, значить батарея набагато краще пристосована під експлуатацію в умовах міста. Де короткі пробіги не завжди можуть компенсувати втрату енергії від запуску мотора електричним стартером.
Коментари
Будьте першим, хто залишить тут коментар!