Пн-Пт 9:00-19:00
Cуб. 10:00-16:00
Нед. Вихідний
200 грн
Термінова доставка
Немає товарів

Чим шкідливий глибокий розряд акумулятора?

Автор: Дата: 19.03.2019 Просмотрів: 12502 Коментари: 0

Навколо теми глибокого розряду ходить дуже багато різних думок. Одні фахівці стверджують, що після повної розрядки батареї її досить просто повернути до життя, якщо провести комплекс робіт по реанімації. Інші, впевнено стверджують, що повна втрата електричної енергії перетворює ще вчора робочий акумулятор у "цеглу". І найкращим рішенням буде віддати його в металобрухт і купити собі нове джерело живлення. Все не так просто, і однієї простої відповіді на це питання немає, і не може бути.

Технологія виробництва вирішує все

Всі автомобільні стартерні батареї розраховані на циклічний режим експлуатації. Для них норма, відразу після втрати енергії під час старту двигуна заповнювати нестачу за допомогою генератора. Є певний зазор у втраті енергії, який не варто порушувати. Зазвичай він знаходиться в межах 20-30% від номінальної ємності. Цей діапазон називається часткова розрядка, і не веде до необоротних фізичних і хімічних наслідків.

Важливо: сучасні АКБ зроблені за технологією абсорбованого електроліту або з гелем в банках замість рідини, можуть витримати більш глибокі провали в розрядці. І легко відновлюються, досить тільки повернути номінальний показник ємності. Фахівці АЕТ рекомендують встановлювати їх під капот машин з функцією мотора Старт / Стоп.

Чим більш якісні свинцеві пластини, активний шар і наявність срібла в складі електродів, тим менше схильні до негативних наслідків акумулятори в процесі повсякденної експлуатації.

Що відбувається під час глибокого розряду

А тепер поговоримо строго по темі статті, чим шкідливий глибокий розряд. У міру витрати електрики, пластини хімічним чином віддають накопичений заряд. З електроліту активна маса починає забирати воду, і щільність кислоти буде рости з кожним втраченим ампером на годину. Як тільки жовта позначка буде пройдена, сірчаної кислоти буде настільки багато, що вона почне кристалізуватися на пластинах у вигляді кристалів сульфату. Проникаючи глибоко в губчасту структуру активного шару, вони щільно забивають електроди.

Це дуже схоже на звичайний фільтр. Поки він новий, через нього рідина проходить не затримуючись, але, як тільки у воді з'являється надто багато домішок, він забивається і вже не може пропускати вологу. Навіть якщо спробувати повернути заряд на клеми акумулятора зараженого сульфатами, відсутність прямого контакту кислоти з електродами не дозволить їм накопичувати струм. Хімічна реакція просто не відбудеться.

Тепер ви знаєте, чим небезпечні глибокі розряди для класичних свинцево-кислотних джерел живлення. На ранніх стадіях, поки сульфати тільки починають формуватися в банках з електролітом, з ними досить просто впоратися. Звичайна зарядка до максимального показника розчинить кристали, перетворюючи їх назад в сірчану кислоту.

Основні причини

Знаючи причини, за якими батарея може вийти з ладу раніше покладеного терміну, водій може ефективно боротися з головним, і самим нещадним вбивцею акумуляторів. Як вже було написано вище, це втрата енергії. Але вона може відбуватися з різних причин.

Найчастіше, це пов'язано із зимовою експлуатацією в міських умовах, мінімальними пробігами і використанням великої кількості електричних споживачів: підігрів сидінь, габарити і головне світло, потужна аудіо установка. Іноді водій забуває вимкнути габарити на стоянці. У рідкісних випадках, причиною глибокого розряду стають приховані споживачі електричного струму.

Коментари

Будьте першим, хто залишить тут коментар!

Написати коментар
Viber Telegram Whatsapp Skype Відгук
Google
Зворотній
дзвінок