Что такое аккумулятор? Понятия, принцип работы
Принцип роботи автомобільного акумулятора не змінився з того моменту, як його винайшли більше 100 років тому. Електро-хімічна реакція відбувається між позитивною і негативною пластиною, залитими розведеної до щільності 1.28 г / см3 сірчаної кислотою. Технічний фахівець компанії АвтоЕвроТрейд розповість докладніше простими словами, що таке свинцево-кислотний акумулятор, і про його основні засади роботи під капотом автомобіля.
Що ховається під непрозорим полімером?
Коли ми дивимося на автомобільний АКБ, то бачимо тільки поліпропіленову оболонку і дві свинцеві клеми - позитивну і негативну. Насправді, всередині все трохи складніше, ніж може здатися на перший погляд. Стандартна батарея на 12 вольт насправді складається з окремих 6 батарейок, з'єднаних один з одним послідовно. Кожна видає струм рівний 2.1 вольт, а разом не менше 12.6 вольт. Всі вони заховані в єдиний герметичний корпус.
Каркас, одна з найважливіших частин джерела живлення. Він повинен не тільки утримувати пакети пластин в оптимальному положенні, але і чинити опір постійної вібрації і тряски під час експлуатації машини. Не допускати втрату електроліту, і своєчасно вловлювати пари в лабіринті верхньої кришки.
З чого складається активна частина?
Крім полімерного корпусу, в кожній окремо взятій банці знаходиться активна частина акумулятора. Саме вона відповідає за накопичення, утримування і віддачу електричного заряду. Складається вона з позитивних і негативних пластин, покритих активним шаром. Активна маса позитивної пластини складається з двоокису свинцю, а негативна, зі звичайної губчастої структури м'якого металу. Електричний струм накопичується на обох пластинах, завдяки хімічній реакції і надходить злегка підвищеного струму від генератора автомобіля.
Для того, щоб позитивні і негативні свинцеві решітки не стикалися один з одним під час вібрації корпусу, між ними розташовані спеціальні ізолятори. Їх називають сепараторами, і вони можуть бути у вигляді додаткової решітки зі скловолокна або у вигляді тонкого конверта з поліетилену. У другому випадку щільність пакетів підвищується і виробникові вдається до стандартного набору додати додаткову пару пластин. Це в значній мірі підвищує силу струму стартера.
Всі 6 осередків з'єднані один з одним послідовно за допомогою свинцевих шин. Чистий свинець створює мінімальний опір, і дозволяє використовувати весь потенціал автомобільного акумулятора закладеного виробником. Щоб мінімізувати втрати води, у верхній подвійний пластиковій кришці розташований спеціальний лабіринт. Він вловлює навіть незначні пари води, конденсує їх, і повертає назад в банки з електролітом.
Висновок
Сучасний акумулятор за принципом дії мало чим відрізняється від вироба столітньої давності. Але, завдяки маленьким доповненням, надійність пристрою зростає з кожним новим поколінням АКБ.
Коментари
Будьте першим, хто залишить тут коментар!