Пристрій і принцип дії акумулятора
Пристрій і принцип дії акумулятора
Вперше свинцево-кислотна акумуляторна батарея була розроблена в 1860 році, і з тих самих пір принцип дії її суттєво не змінювався. Поступово змінювалися матеріали виготовлення корпусу, застосовувалися більш досконалі сплави свинцю з іншими металами, але загальна конструкція найдосконалішою батареї і зібраної 150 років тому за допомогою найпростіших інструментів залишається точно такий же. Основою збереження енергії є подвійна сульфатація.
Поступово конструкція дозволила домогтися набагато меншого обслуговування, а в останні роки повністю виключила її у сучасного водія автомобіля. Але принцип дії це ніяк не вплинуло.
Акб для самого звичайного автомобіля, в більшості, потрібна тільки для запуску двигуна за допомогою електричного стартера. Без якого, перші автомобілі запускалися досить складно, за допомогою фізичної сили людини.
Але за фактом у сучасного авто від джерела електричної енергії харчується дуже багато електричних приладів. При нестачі енергії, автоматика може частково забирати її у батареї. Найяскравіший приклад такої поведінки автоматики, це нічний режим їзди, під час простою авто на холостому ходу в пробці. Сили генератора в такому випадку буде явно недостатньо, і брак можна компенсувати у альтернативного джерела.
У разі повної відмови генератора, або обриву приводного ременя, на ємності акб авто ще зможе проїхати певну відстань. Якщо попутно (по можливості) відключити інші споживачі, то відстань можна збільшити. В такій ролі вона може врятувати автолюбителів від необхідності виклику евакуатора і допомогти дістатися до місця стоянки своїми силами.
Як проходить процес підзарядки
У нормальних умовах, після запуску двигуна, щоб компенсувати відсутність витраченого заряду, реле направляє частину струму від генератора назад в батарею. Але в зимовий період або у разі надто великої розряду, її необхідно зарядити штучно, за допомогою зарядки. Це допомагає продовжити термін експлуатації і уникнути аварійних ситуацій, коли заряду не вистачає, щоб завести автомобіль природним чином.
Якщо тримати батарею в чистоті, і вчасно додавати в неї дистильовану воду, то вона буде служити своєму господареві набагато довше. Та й вчасно обслужених, вона не стане джерелом підвищеної небезпеки. Досить приділяти зовсім небагато часу, і акумулятор буде надійним помічником у самій критичній ситуації.
Пристрій і принцип роботи Акумуляторної батареї
Загальний принцип роботи акумулятора не сильно відрізняється від одного виробника до іншого. І загальний принцип дії можна виразити так:
1. Полімерний контейнер, зроблений спеціально для того, щоб він витримував всі вібрації в процесі експлуатації і не ушкоджувався агресивної внутрішнім середовищем сірчаної кислоти.
2. Корпус розділений на окремі герметичні комірки, кожна з яких виступає в ролі окремої маленької батарейки, але сполучені між собою послідовну зв'язок.
3. У кожній такій банку розташовані спеціальні пластини, які виступають в ролі катода і анода, тобто, джерела збереження електричної енергії. А паралельне з'єднання в єдине ціле підвищує вольтаж конструкції в цілому.
4. Вся конструкція залита спеціальним розчином сірчаної кислоти, певної щільності, і називається електроліт.
Принцип функціонування кислотної батареї
Робота акб тісно пов'язана з хімічними процесами, які відбуваються всередині корпусу. Коли потрібна віддача енергії, на свинцевій частини пластин утворюється сульфат, за рахунок цього батарея віддає частину електрики. Щільність розчину падає. В процесі заряду, щільність підвищується, а сульфат поступово перетворюється назад в метал.
В інтернет-магазині АвтоЕвроТрейд представлений широкий асортимент акумуляторних батарей для європейських і азіатських автомобілів: https://aet.ua/car-batteries/.
Коментари